قیمت پودر سنگ ۱۴۰۳

پودر سنگ کاربردهای گسترده ای دارد که شامل زندگی، صنعت، پزشکی، کشاورزی، صنایع شیمیایی و سایر زمینه ها می شود و ارتباط نزدیکی با زندگی روزمره ما دارد. ما در زندگی روزمره از پودر سنگ برای لباس، خمیر دندان، پلاستیک، لوازم آرایشی، مواد غذایی و رنگدانه ها استفاده می کنیم. سرامیک های صنعتی، سیمان، شیشه، مواد نسوز، ذوب، کاغذ سازی و … از پودر سنگ استفاده می کنند. حتی تولید دارو هم مستلزم مشارکت پودر سنگ است که می توان گفت همه جا هست. به همین دلیل قیمت پودر سنگ ۱۴۰۳ می تواند برای ما بسیار حائز اهمیت باشد به خصوص برای کسانی که در صنایع مختلف کار می کنند و از پودر سنگ در کار خود بهره می برند.

قیمت پودر سنگ سال 1403

مواد تشکیل دهنده پودر سنگ چیست ؟

قبل از این که درباره عوامل موثر در قیمت پودر سنگ ۱۴۰۳ بخواهیم صحبت کنیم بهتر است ابتدا بدانیم پودر سنگ از چه موادی تشکیل شده است. پودر سنگ با نام علمی کربنات کلسیم، نماد شیمیایی CaCO3 است. بر اساس برآورد کارشناسان، حدود ۵ درصد از پوسته زمین کربنات کلسیم است که به اشکال مختلف ترکیبات وجود دارد. کربنات کلسیم عمدتاً به شکل سنگ هایی مانند سنگ آهک، مرمر، گچ است. قیمت پودر سنگ در سال ۱۴۰۳ به محتوا، ترکیب یا کاربرد آن برای صنایع مختلف بستگی دارد. کاربران عزیز می توانید بهترین قیمت انواع پودر سنگ را از مجموعه ما دریافت نمایید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که پودر سنگ چیست ؟ که ما در این مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

قیمت پودر سنگ در سال 1402

عوامل موثر در قیمت پودر سنگ در سال ۱۴۰۳

پودر سنگ از محصولاتی است که با توجه به مصارف گوناگون و هزینه‌هایی که برای تولید آن صرف می شود معمولا قیمت ‌تمام ‌شده آن تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.
به‌طور کلی این موارد می تواند باعث نوسانات لیست قیمت پودر سنگ ۱۴۰۳ شود. برخی از آن ها شامل موارد زیر است.

۱. مش یا دانه ‌بندی

اندازه دانه‌ های خاک سنگ که با توجه به گذر آن ها از سرند مشخص می‌شود را مش می‌گویند. بعد از کوبش سنگ‌ ها توده خاک به‌دست‌ آمده دارای دانه‌ هایی با اندازه‌ های متنوع است. از آن جایی که برای صنایع مختلف نیاز به پودرهایی با دانه ‌بندی متفاوت است معمولا این مورد یکی از عواملی است که روی قیمت این محصول موثر است.

۲. درجه ‌بندی کیفیت

در صورتی که برای تولید این محصول از ضایعات سنگ‌بری ‌ها استفاده شود پودر به‌دست آمده کیفیت پایینی دارد در حالی که استفاده از سنگ‌ های معدنی، پودری باکیفیت و مرغوب را تولید می‌کند. استفاده از ضایعات با توجه به این که برای برش سنگ از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند در هنگام پودرکردن سبب کاهش کیفیت محصول می‌شود. بنابراین بدیهی است که هر چه کیفیت پودر سنگ بیشتر باشد قیمت پودر سنگ  نیز افزایش می یابد. قیمت پودر سنگ متا نسبتا بالاتر می باشد.

لیست قیمت پودر سنگ در سال 1402
۳. درصد ترکیبات

یکی دیگر از عواملی که روی لیست قیمت پودر سنگ ۱۴۰۳ تاثیرگذار است ترکیباتی است که در آن وجود دارد. در صورتی که هنگام آزمایش نمونه پودر سنگ، ناخالصی هایی در آن وجود داشته باشد باعث کم شدن قیمت پودر سنگ می شود. از طرفی هر چقدر درصد خلوص کربنات کلسیم در محصولی بیشتر باشد کیفیت آن بالاتر می رود و از طرفی نیز روی لیست قیمت پودر سنگ در سال ۱۴۰۳ تاثیر می گذارد.

۴. فاصله بین محل تولید تا مصرف

به‌طور معمول هزینه انتقال محصول تا محل مصرف نیز می تواند به‌ عنوان عاملی موثر بر قیمت این محصول در نظر گرفته شود اما می توان گفت قیمت انواع پودر سنگ هنری نسبتا بالاتر می باشد.

پودر سنگ سال 1402
۵. بسته بندی

این محصولات معمولا به صورت کیسه‌ ای و فله به بازار عرضه می شود، با توجه به این موارد پودر کیسه‌ ای قیمت بالاتری دارد از طرف دیگر نیز جنس کیسه هم می تواند از عوامل موثر بر قیمت پودر سنگ ۱۴۰۳ باشد. با توجه به این مورد کیسه های صادراتی از آن جهت که با استفاده از مواد پتروشیمی تولید می شوند نسبت به کیسه‌ های معمولی قیمت بالاتری دارند.

قیمت پودر سنگ 1402
کاربرد این محصول
  • اکنون که با عوامل موثر بر قیمت پودر سنگ ۱۴۰۳ آشنا شدید بهتر است کاربردهای مهم این محصول پر استفاده و با اهمیت را بدانید. نام دیگر رایج پودر سنگ خاک سنگ می باشد که می توانید بهترین قیمت انواع خاک سنگ را از مجموعه ما دریافت کنید.
  • پودر سنگ در امور ساختمانی برای تهیه ملات و دوغاب ، تثبیت خاک ، افزایش مقاومت بتن در برابر رطوبت و تقویت مقاومت فشاری آن به کار می رود.
  • کاربرد پودر سنگ در تولید مصالح ساختمانی مانند کاشی و سرامیک ، قیرگونی ، سند بلاست و تولید هبلکس است.
  • اختلاط سیمان سفید و پودر سنگ برای بندکشی کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی و آشپزخانه انجام می شود.
  • برای زهکشی کانال ها و مجاری آب و مناطق در معرض رطوبت نیز کاربرد دارد.
  • پس از آسفالت ریزی ، برای افزایش چسبندگی آسفالت و قیر ، بر روی آن پودر سنگ می پاشند.
  • در صنعت ذوب آهن و فولاد سازی ، از این ماده برای تصفیه سنگ آهن و ایجاد سرباره استفاده می کنند.
  • پودر سنگ در تولید کاغذ به عنوان پر کننده و فیلر و نیز به منظور بازیافت کاستیک سودا بکار می رود.
  • در زمین های کشاورزی ، این پودر برای کرت بندی زمین و جلوگیری از نفوذ آب به قطعات دیگر و همچنین تامین مواد معدنی خاک کاربرد دارد.
  • برخی انواع Rock flour دارای خاصیت ضدعفونی جهت استفاده در مرغداری ها ، مراکز پرورش دام و طیور و دفن زباله های عفونی هستند.
  • در کاربرد های هنری مثل مجسمه سازی ، پتینه کاری و ساخت تابلوی های نقش برجسته استفاده می شود.
  • این محصول در تولید رنگ ، رزین ، سیلانت و پلیمر های مختلف به کار می رود.
  • در زمینه تصفیه آب و فاضلاب ، میکروب کشی و تصحیح pH آب از پودر سنگ استفاده می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =