قیمت ماسه خاکی

ماسه ‌ها و شن ها از تجزیه کانی های مقاوم نظیر کوارتز به وجود می آیند. از ماسه برای تهیه انواع ملات‌، بتن، آجر ماسه آهکی و… استفاده می کنند. در صنعت ساختمان به دانه های از قطر ۲ تا ۰.۰۶ میلی ‌متر ماسه گفته می‌شوند. ماسه بر حسب منبع تهیه آن به چند دسته تقسیم می‌‎شود. ماسه خاکی یکی از این دسته بندی ها می باشد که در ساخت ملات برای سیمان کاری کاربرد دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با قیمت ماسه خاکی و مزایای آن آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت ماسه خاکی

ماسه خاکی چیست ؟

ماسه به طور طبیعی دارای مقداری خاک می باشد. این خاک در بافت ماسه، هم خوبی هایی دارد و هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند. البته به طور کلی، مقدار خاک در ماسه خاکی نباید بیشتر از ۴ درصد باشد زیرا مقاومت آن را بسیار کاهش می دهد. ممکن است لازم باشد در بعضی موارد برای ایجاد ماسه خاکی با درصد معین، مقداری خاک هم به آن اضافه شود اما باید این مقدار دقیق و حساب شده باشد تا خواص ماسه و میزان چسبندگی آن از بین نرود. یکی از عوامل موثر در قیمت ماسه خاکی همانند قیمت ماسه بادی درصد خاک موجود در ماسه است هنگام خرید به میزان خاک موجود در این ماسه دقت کنید همانند پودر سنگ تا بتوانید ماسه ای متناسب با کار خود خریداری کنید.

کاربردهای ماسه خاکی

این خاک موجود در ماسه خاکی باعث می شود در کارهایی مانند شیب بندی، کف سازی، سیمانکاری، حرکت شمشه بر روی آن راحت شود و به راحتی شیب دلخواه خود را به ملات بدهید. قیمت ماسه خاکی همانند قیمت ماسه شسته بسیار مقرون به صرفه است به همین دلیل در بسیاری از پروژه های ساختمانی می توان از آن استفاده کرد و باعث صرفه جویی در هزینه ها شد.

ماسه خاکی چیست

مزایا و معایب ماسه خاکی

ماسه خاکی دارای مقادیری خاک در لابه لای سنگدانه ها می باشد و به همین دلیل، اجرای آسانی دارد و قیمت ماسه خاکی نیز مناسب است، زیرا:

۱. چسبندگی ملات به واسطه وجود خاک، بالاست و در نتیجه سرعت کار زیاد است و بنّا هم در زمان کار، راحت تر است چون ملات پاشش کمتری دارد و پرتی ندارد.

۲. برای درست کردن ملات سیمانکاری با ماسه خاکی از سیمان کمتری استفاده می شود که این موضوع باعث می شود هزینه آن کاهش یابد و صرفه اقتصادی داشته باشد.

۳. با این وجود، مقاومت ملات در مقایسه با ملات متشکل از ماسه شسته کمتر می باشد زیرا سیمان آن کم است و درصد خاک در آن بالاست و کمی سست است.

ماسه خاکی

عوامل موثر در قیمت ماسه خاکی

قیمت ماسه خاکی همانند قیمت شن به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به درصد خاک موجود در آن ، قطر ماسه، کیفیت ، درصد خلوص، هزینه حمل و نقل، تامین کننده و … اشاره کرد. بنابراین نمی توان قیمت این محصول را به طور دقیق بیان کرد بهتر است قبل از خرید به مراکز معتبر فروش مصالح ساختمانی مراجعه کنید و پس از مقایسه این محصول آن را خریداری کنید تا خریدی مناسب و با کیفیت داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 5 =