قیمت کربنات کلسیم

کربنات کلسیم یا CaCO3 بیش از ۴ درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد و در سراسر جهان یافت می شود. رایج ترین اشکال طبیعی آن گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر است که در طی میلیون ها سال از ته نشین شدن صدف حلزون های کوچک فسیل شده، صدف ها و مرجان ها تولید می شود. اگرچه هر سه شکل از نظر شیمیایی یکسان هستند، اما در بسیاری موارد دیگر از جمله خلوص، سفیدی، ضخامت و همگنی با هم تفاوت دارند. این محصول یکی از مفیدترین و همه کاره ترین مواد شناخته شده برای بشر است. قیمت کربنات کلسیم نیز با توجه به انواع آن در بازار متفاوت است.

این نوع از ماده ماده فعال آهک کشاورزی است و زمانی ایجاد می شود که یون های کلسیم موجود در آب سخت با یون های کربنات واکنش داده و رسوب آهک ایجاد می کنند. کاربرد پزشکی به عنوان مکمل کلسیم یا آنتی اسید دارد، اما مصرف بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد و باعث هضم ضعیف شود. همان طور که اشاره شداین محصول در موارد مختلفی کاربرد دارد و همین امر باعث تفاوت قیمت کربنات کلسیم شده است. توجه داشته باشید که مجموعه ما بهترین ارائه دهنده قیمت پودر سنگ در کشور می باشد.

قیمت کربنات کلسیم

کربنات کلسیم چگونه در زندگی روزمره استفاده می شود؟

مصالح ساختمانی و ساخت و ساز:

این محصول برای صنعت ساخت و ساز حیاتی است، هم به عنوان یک مصالح ساختمانی به خودی خود (به عنوان مثال سنگ مرمر)، و هم به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سیمان به ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک های بتنی، سنگ،ترکیبات لاستیکی و کاشی کمک می کند.کلسیم کربنات تجزیه می شود و دی اکسید کربن و آهک را تشکیل می دهد که یک ماده مهم در ساخت فولاد، شیشه و کاغذ است. کلسیم کربنات به دلیل خواص ضد اسیدی آن در محیط های صنعتی برای خنثی کردن شرایط اسیدی در خاک و آب استفاده می شود. قیمت کلسیم کربنات مناسب بوده و همین دلیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت پودر کلسیم کربنات

کاغذ و رنگ :

این محصول پرمصرف ترین ماده معدنی در صنایع کاغذ، پلاستیک، رنگ است هم به عنوان پرکننده و هم به دلیل رنگ سفید خاص خود به عنوان رنگدانه استفاده می شود. در صنعت کاغذ به دلیل روشنایی بالا و ویژگی های پراکندگی نور در سراسر جهان ارزش دارد و به عنوان ماده ارزان قیمت برای تولید کاغذ مات روشن استفاده می شود. این متریال  به عنوان یک گسترش دهنده می تواند تا ۳۰ درصد وزن را در رنگ ها نشان دهد. همچنین این ماده پر مصرف  به طور گسترده ای به عنوان ماده ای در چسب ها و درزگیرها استفاده می شود. قیمت کربنات کلسیم و قیمت کربنات کلسیم در کاغذ سازی  با توجه به درصد خلوص و کاربرد آن تعیین می شود.

کربنات کلسیم

صنعت لاستیک، کشاورزی، محیط زیست

با انتخاب نوع مناسب این متریال، مشتری می تواند با اجازه دادن به پر کردناین محصول بالاتر بدون تأثیر بر فرآیند تولید و همچنین محصول نهایی، به نتایج مقرون به صرفه ای دست یابد. کربنات برای کنترل ویسکوزیته، ضریب انبساط حرارتی، انقباض محصول استفاده می شود.

در بخش کشاورزی، تنوع مواد معدنی مهم است. این مصول به عنوان یک افزودنی در تولید آفت کش ها و غذای طیور مورد توجه قرار می گیرد. محصولات این نوع از مصالح ساختمانی طبیعی مناسب و دوستدار محیط زیست هستند. با توجه به این که این ماده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد قیمت کربنات کلسیم را عوامل متعددی تحت تاثیر قرار می دهند.

بهداشت شخصی و تولید مواد غذایی

این محصول محبوب به طور گسترده ای به عنوان یک مکمل کلسیم رژیمی موثر، آنتی اسید، بایندر فسفات یا ماده پایه برای قرص های دارویی استفاده می شود. همچنین در بسیاری از قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی در محصولاتی مانند بیکینگ پودر، خمیر دندان، مخلوط دسر خشک و خمیر یافت می‌شود. این متریال ماده فعال آهک کشاورزی است و در کربنات کلسیم خوراک دام استفاده می شود. این محصول همچنین از طریق تصفیه آب و پسماند برای محیط زیست مفید است. خواص و قیمت کربنات کلسیم باعث شده شما بتوانید این ماده را در انواع مختلفی از ماده پیدا کنید.

کربنات کلسیم چیست

کاربردهای کربنات کلسیم در صنعت پلاستیک

کربنات کلسیم نوعی ساختار قاب داخلی را در محصولات پلاستیکی تشکیل می دهد و پایداری ابعادی محصولات پلاستیکی را تا حد زیادی بهبود می بخشد. این می تواند سختی محصول، راندمان الکتریکی، عملکرد بازدارنده شعله، مقاومت در برابر حرارت و عملکرد درمان را بهبود بخشد.

کربنات کلسیم همچنین به بهبود درخشندگی و یکنواختی سطح محصول کمک می کند. افزودن کربنات کلسیم می تواند مقاومت حرارتی محصولات پلاستیکی معمولی را افزایش دهد. و از آن جایی که سفیدی آن بیش از ۹۰٪ است، کربنات کلسیم را می توان به عنوان یک عامل سفید کننده به جای رنگدانه های سفید گران قیمت استفاده کرد. درصد خلوص و سفیدی کربنات کلسیم می تواند بر روی قیمت کربنات کلسیم تاثیر زیادی داشته باشد.

تولید کیسه ها

کربنات کلسیم به طور گسترده در ترکیب با رزین های پلی اتیلن برای تولید کیسه های بسته بندی، کیسه های خرید، کیسه های لباس، کیسه زباله استفاده می شود.

نقاشی

کربنات کلسیم به طور گسترده در ترکیب با پلی پروپیلن برای تولید کیسه های بافته شده pp، پارچه های غیر بافته، بوم، پوشش های کشاورزی و غیره استفاده می شود.

قالب گیری تزریقی

کربنات کلسیم به طور گسترده ای در ترکیب با پلی پروپیلن با MI بالا برای تولید قالب گیری تزریقی محصولات پلاستیکی مانند ورق ها، تخته های توخالی، اقلام خانگی، لوازم جانبی لوازم خانگی استفاده می شود.

استفاده از کربنات کلسیم باعث افزایش خواص شیمیایی و بهبود بهره وری تولید می شود. کربنات کلسیم باعث کاهش هزینه های تولید، افزایش سختی و افزایش دوام پرکننده ها برای محصولات می شود.بهترین قیمت پودر کربنات کلسیم قم و پودر سنگ قم را مجموعه ما دریافت کنید.

کاربرد کلسیم کربنات

قیمت کربنات کلسیم

با توجه به این که در اکثر صنایع و مشاغل مثل ساخت و ساز، تولید لاستیک و پلاستیک، رنگ و کاغذ و …از این ماده استفاده می شود، عوامل متعددی می تواند قیمت کربنات کلسیم را تحت تاثیر قرار دهد.از آن جایی که کربنات کلسیم خاصیت پرکنندگی دارد، برای تولید می تواند بسیار مفید باشد و باعث کاهش هزینه ها شود.

اما این طور نیست که برای همه نوع مصارفی از یک نوع کربنات کلسیم استفاده شود.بر اساس درصد خالص بودن ماده، اندازه، رنگ، بسته بندی و …قیمت کربنات کلسیم تغییر می کند.

با توجه به این که کلسیم کربنات به شکل سنگ های بزرگ آهکی،مرمری، کلسیت و دولومیت در طبیعت یافت می شود، برای مصرف حتما باید به شکل ریزتر مثل پودری، میکرونیزه، کلوخه ای و … در بیاید. هرچقدر دانه ها ریزتر باشد قیمت کربنات کلسیم بالاتر می رود.

در نهایت کلسیم کربنات میکرونیزه در بسته بندی های ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرمی جهت مصارف آزمایشگاهی عرضه می شود که قیمت آن هم به خاطر بسته بندی بیشتر است.اما کلسیم کربنات پودری که بصورت فله ای و تنی فروخته می شود همانند کربنات کلسیم قم  قیمت پایین تری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 4 =