کلوخه کربنات کلسیم

کربنات کلسیم یکی از فراوان ترین مواد معدنی روی زمین است و حدود ۴ درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. در طبیعت در سه نوع سنگ اصلی یافت می شود: گچ، سنگ آهک و مرمر. در واقع کلوخه به سنگ های معدنی گفته می شود که از معادن استخراج می شوند و دارای ناخالصی هایی هستند که پس از استخراج در کارخانه ها تصفیه می شوند.بهترین قیمت کربنات کلسیم کشور را از مجموعه ما تهیه نمایید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با کلوخه کلسیم کربنات و کاربردهای آن آشنا کنیم تا شما عزیزان بتوانید شناخت بیشتری نسبت به این ماده پرمصرف و محبوب داشته باشید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کلوخه کربنات کلسیم

کلوخه کربنات کلسیم چیست؟

کلوخه کربنات کلسیم، به سنگ‌های حاوی ماده معدنی کربنات کلسیم گفته می‌شود. از این سنگ‌های برای تولید پودر کربنات کلسیم استفاده می‌گردد. پودر کربنات کلسیم سفیدرنگ، بی بو، شفاف و دارای کریستال‌های بلوری شکل است. این ماده عملاً در آب نامحلول است. کلوخه‌های کربنات کلسیم به طور گسترده در سراسر جهان وجود دارند. این کلوخه‌ها و پودر حاصل از آن‌ها در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. هر چه کیفیت و درجه خلوص کلوخه‌ها بیشتر باشد، پودر کربنات کلسیم حاصل از آن‌ها نیز مرغوب‌تر خواهد بود.

کلوخه‌ کربنات کلسیم با نام‌های گچ فرنگی، کلسیت و آراگونیت نیز شناخته می‌شوند. مهم‌ترین کانی موجود در این محصول ، کانی آراگونیت است. چگالی این کلوخه‌ها در صورت خلوص، ۲/۷۱ g/cm3 و نقطه جوش آن‌ها ۸۹۹ درجه سانتی گراد است. بهترین قیمت کلوخه کربنات کلسیم و قیمت کربنات کلسیم خوراک دام را از ما تهیه نمایید.

کربنات کلسیم کلوخه

ساختار کلوخه کربنات کلسیم

کربنات کلسیم زمین (GCC) – توسط طبیعت در طی میلیون ها سال ایجاد شده است.بیشتر ذخایر کربنات کلسیم از بقایای موجودات دریایی تشکیل شده است که در ته یک دریای کم عمق رسوب کرده اند. این موجودات مانند سخت پوستان، جلبک ها و مرجان ها کربنات کلسیم را از آب جذب کرده و از آن برای تشکیل اسکلت و پوسته خود استفاده می کنند. هنگامی که آن ها می میرند، بقایای آن ها رسوبات را در بستر دریا تشکیل می دهند که به مرور زمان برای تشکیل سنگ ایجاد می شود.

سنگ گچ که نوعی این محصول است، یک سنگ نرم و نتیجه سنگ کربنات کلسیم رسوبی ضعیف است که دیاژنز آن ناقص است. پس از اتمام فرآیند ته نشینی، این امر منجر به تشکیل سنگ آهک می شود.

سنگ مرمر، سخت‌ترین شکل کلوخه کربنات کلسیم، سنگی دگرگونی است که نتیجه فرآیند تبلور مجدد سنگ آهک در شرایط فشار و دمای بالا است.

کربنات کلسیم رسوبی (PCC) – توسط انسان در عرض چند ساعت ایجاد می شود

کربنات کلسیم همچنین می تواند به صورت مصنوعی به شکل کربنات کلسیم رسوبی (PCC) تولید شود. این محصول از طریق تبدیل سنگ آهک به CaO و CO2 و واکنش متعاقب آن هر دو جزء خالص شده در یک راکتور شیمیایی ایجاد می شود. محصول نهایی دارای ترکیب شیمیایی مشابه GCC است، اما خلوص بالاتری دارد و از نظر توزیع اندازه ذرات و شکل ذرات دارای خواص متفاوتی است.کلوخه کربنات کلسیم کاربردهای زیادی دارد، از مصالح ساختمانی گرفته تا کاغذ و رنگ، ساختمان سازی و مواد غذایی.

مزایای کلوخه کربنات کلسیم

کاربرد کلوخه کربنات کلسیم

۱. مصالح ساختمانی و ساخت و ساز:

کلوخه کربنات کلسیم برای صنعت ساخت و ساز حیاتی و مهم است، هم به عنوان یک مصالح ساختمانی به خودی خود (به عنوان مثال سنگ مرمر)، و هم به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سیمان. کلسیم کربنات به ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک های بتنی، سنگ، ترکیبات لاستیکی و کاشی کمک می کند. کربنات کلسیم تجزیه می شود و دی اکسید کربن و آهک را تشکیل می دهد که یک ماده مهم در ساخت فولاد، شیشه و کاغذ است.

این محصول به دلیل خواص ضد اسیدی آن در محیط های صنعتی برای خنثی کردن شرایط اسیدی در خاک و آب استفاده می شود.جهت دریافت بهترین قیمت مصالح ساختمانی با ما در تماس باشید.

۲. کاغذ، رنگ و پوشش:

کلوخه کربنات کلسیم پرمصرف ترین ماده معدنی در صنایع کاغذ، پلاستیک، رنگ و پوشش است هم به عنوان پرکننده و هم به دلیل رنگ سفید خاص خود به عنوان رنگدانه پوشش. در صنعت کاغذ به دلیل روشنایی بالا و ویژگی های پراکندگی نور در سراسر جهان ارزش دارد و به عنوان پرکننده ارزان قیمت برای تولید کاغذ مات روشن استفاده می شود. فیلر در انتهای دستگاه های کاغذ سازی استفاده می شود و پرکننده کربنات کلسیم اجازه می دهد تا کاغذ روشن و صاف شود.

کربنات کلسیم کلوخه به عنوان یک گسترش دهنده می تواند تا ۳۰ درصد وزن را در رنگ ها نشان دهد. کلوخه کربنات کلسیم نیز به طور گسترده ای به عنوان پرکننده در چسب ها و درزگیرها استفاده می شود.

۳. کشاورزی و محیط زیست

در بخش کشاورزی، تنوع مواد معدنی مهم است. کلوخه کربنات کلسیم به عنوان یک افزودنی در تولید آفت کش ها و غذای طیور مورد این محصول ماده فعال آهک کشاورزی است و در خوراک دام استفاده می شود. کربنات کلسیم همچنین از طریق تصفیه آب و پسماند برای محیط زیست مفید است.وجه قرار می گیرد. محصولات کربنات کلسیم طبیعی مناسب و دوستدار محیط زیست هستند.

۴. بهداشت شخصی و تولید مواد غذایی

کلوخه کربنات کلسیم به طور گسترده ای به عنوان یک مکمل کلسیم رژیمی موثر، آنتی اسید، بایندر فسفات یا ماده پایه برای قرص های دارویی استفاده می شود. همچنین در بسیاری از قفسه های فروشگاه های مواد غذایی در محصولاتی مانند بیکینگ پودر، خمیر دندان، مخلوط دسر خشک، نان و … یافت می شود.

۵. صنعت پلاستیک

کلوخه کربنات کلسیم نوعی ساختار قاب داخلی را در محصولات پلاستیکی تشکیل می دهد و پایداری ابعادی محصولات پلاستیکی را تا حد زیادی بهبود می بخشد. این ماده می تواند سختی محصول، راندمان الکتریکی، عملکرد بازدارنده شعله، مقاومت در برابر حرارت و عملکرد را بهبود بخشد.

کربنات کلسیم کلوخه  همچنین به بهبود درخشندگی و یکنواختی سطح محصول کمک می کند. افزودن این محصول می تواند مقاومت حرارتی محصولات پلاستیکی معمولی را افزایش دهد. و از آن جایی که سفیدی آن بیش از ۹۰٪ است، کربنات کلسیم را می توان به عنوان یک عامل سفید کننده به جای رنگدانه های سفید گران قیمت استفاده کرد. می توانید بهترین قیمت خاک سنگ را از ما تهیه نمایید.

انواع کلوخه کربنات کلسیم
قیمت کلوخه کربنات کلسیم

در تعیین قیمت نهایی این محصول فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند. از جمله مهم‌ترین این فاکتورها می‌توان به میزان سفیدی کلوخه کربنات کلسیم، درجه خلوص، مرغوبیت و همگن بودن آن، و نیز برند تولیدکننده این محصول همچنین قیمت آهک کلوخه اشاره کرد.با توجه به کیفیت و مرغوبیت و کاربردهایی که در صنایع مختلف دارد، تقاضای زیادی برای خرید این محصول است.

یک پیشنهاد مقرون به صرفه برای برای صنایعی که مصرف‌کننده کلوخه این ماده معدنی هستند، خرید مستقیم و بی‌واسطه این ماده معدنی با ارزش است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کربنات کلسیم  کلوخه  با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =