قیمت خاک رس

یکی از خاک هایی که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد خاک رس است. زیرا قیمت خاک رس مناسب و ارزان است و علاوه بر این چسباننده ترین مصالح ساختمانی شناخته شده مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است. این متریال طی این سالها و از قدیم در صنعت های مختلف به خصوص ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت سپهر پودر اطلس نما یعنی مجموعه ما در تلاش است بهترین و اقتصادی ترین قیمت این محصول را به بازار ارائه کند . توجه داشته باشید که مجموعه ما در نظر دارد که به طور کامل رضایتمندی مشتریان را داشته باشد . مفتخریم که رضایتمندی مشتریان را از خوب بودن به بهترین بودن مبدل سازیم. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر و سوالات فنی دارید می توانید از روش های موجود با مجموعه ما در ارتباط باشید.

برای این که بتوانیم این خاک را به درستی بشناسیم باید با ساختار خاک رس آشنا شویم. خاک رس نوعی از خاک است که دارای ذرات بیز و درسشت و همچنین خاصیت نگهداری آب بیش از حد می باشد.این خاک به همراه آب به شکل سریع خشک شده و شکلی چسب ناک به خود می گیرد.گاهی مقداری از این محصول را می توان در خاک کشاورزی استفاده کرد و فرآیند ژنوشیمیایی استفاده کرد.

این خاک از کانی های طبیعی آگلومره تشکیل شده است. در دسته بندی خاک ها این خاک جز خاک های ریز دانه دسته بندی می شود. طبق تحقیقات زمین شناسی ایالات متحده بیشتر مواد معدنی خاک رس در جایی تشکیل می شوند که سنگ های خاک رس در تماس با آب، هوا و یا بخار قرار بگیرند. شرکت سپهر پودر اطلس نما علاوه بر بهترین قیمت خاک رس بهترین قیمت پودرسنگ را در کشور دارا می باشد.

قیمت خاک رس

تنوع رنگ

این محصول را می توان در رنگ های مختلفی یافت. طیف رنگی خاک های رس بین سفید تا رنگ مایل به خاکستری و از قهوه ای تا نارنجی تا نارنجی پر رنگ مایل به رنگ قرمز است. اگر این محصول فاقد اکسید آهن باشد رنگ آن بین سفید تا خاکستری است. اما باید بدانیم وجود بعضی از ناخالصی ها در خاک رس می تواند باعث تنوع در رنگ آن ها شود. پودرسازان علاوه بر بهترین قیمت خاک رس بهترین قیمت آهک را در سراسر کشور دارا می باشد.

عناصر موجود در ابن محصول

خاک رس دارای عناصر مختلفی است که از جمله آن ها می توان به اکسیژن، هیدروژن، آلومینیوم، سیلیس و نیتروژن اشاره کرد. به همین دلیل این خاک کاربرد فراوانی دارد و می توان گفت یکی از متداول ترین سنگ های رسوبی و از مفیدترین مواد موجود در کره زمین است که عمدتا از مواد معنی رس مانند مانند کائولینیت، ایلیت، مونتموریونیت و سایر سیلیکات های آلومینیومی و همچنین مواد مختلف مانند آپاتیت، گرانیت، هیدروکسید آهن و غیره تشکیل شده است.

انواع خاک رس

ابعاد خاک رس

خاک رس از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است طبق تحقیقاتی که زمین شناسی ایالات متحده انجام داده اظهار داشته است که در کل خاک رس از دسته خاک های است که از نظر ابعادی کوچک تر از ۲ میکرومتر باشند.

انواع خاک رس

بر اساس ترکیبات کانی شناسی موجود در خاک های رس، این خاک به سه نوع اصلی تقسیم می شود:

  • کائولینیت یا خاک چینی
  • مونتموریونیت
  • ایلیت

اگرچه حدود ۳۰ نوع مختلف خاک های رس خالص در این سه دسته کلی یافت می شود اما اکثر خاک های رس طبیعی خالص نبوده و ترکیبی از این انواع مختلف هستند.قیمت خاک رس با توجه به کاربرد و مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است. توجه داشته باشید که دیگر محصولی که ما ارائه می دهیم نیز  دارای بهترین قیمت پودر جوشقان در کشور می باشد.

پیوستگی خاک رس به آب

برای درک بهتر این محصول بهتر است به رابطه خاک  با آب و رطوبت بپردازیم. همان طور که می دانید مواد معدنی رسی پیوستگی زیادی با آب دارند. هنگامی که این متریال  در معرض آب و رطوبت قرار می گیرد رطوبت را به خود جذب کرده و متورم می شود در واقع می توان گفت به طور معمول حجم آن دو برابر می شود همین خاصیت باعث شده که این نوع از مصالح ساختمانی  قابلیت نگهداری آب بیشتری نسبت به دیگر مصالح داشته باشد. قیمت خاک رس و خاصیتی که دارد باعث استفاده آن در مصالح ساختمانی شده است.

استفاده از خاک رس در ساختمان سازی

این نوع از خاک جزو قدیمی ترین مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می شود. توانایی و قابلیت های خاک رس و همچنین استحکام آن در شرایط خاص باعث شده است که از این مصالح ساختمانی با هدف های مختلف استفاده زیادی می شود. اما از این خاک پر خاصیت در صنایع دیگری به جز ساختمان سازی نیز استفاده می شود برای مثال از این خاک برای ایجاد آثار هنری توسط هنرمندان استفاده می شود. قیمت خاک رس و کیفیتی که دارد باعث استفاده از آن می شود. این محصول همانند خاک سنگ قیمت پایینی دارد اما کاربرد های بسیاری دارد. از ما می توانید بهترین قیمت خاک سنگ را دریافت کنید.

وجود ناخالصی در این متریال

همان طور که گفتیم در خاک رس مواد رنگ زا وجود دارد یکی از این مواد ذغال است که باعث سیاه شدن این خاک می شود ناخالصی های دیگری نیز در این متریال وجود دارد که می تواند قابلیت های این خاک را تحت تاثیر قرار دهد از جمله این ناخالصی ها می توان به ماسه ی سیلیسی، فلدسپات ها، ماسه آهکی، سولفات ها، املاح آهنی، اجزای نباتی و ریشه ی گیاهان نیز اشاره کرد. این ناخالصی ها می توانند خاک های رسی را به سه دسته ی پر مایه،کم مایع و میان مایع تقسیم بندی کند. باید دانست که همان طور که از اسم این خاک ها پیدا است این متریال پرمایع کمترین میزان ناخالصی را دارد و از مرغوبیت بالاتری برخوردار است. قیمت خاک رس پرمایع نسبت به دیگر خاک ها بالاتر است.

عوامل موثردر قیمت خاک رس

ابعاد و انداره ی خاک رس از اولین عواملی است که می تواند بر کیفیت کلی از این محصول موثر باشد. از عوامل موثر دیگر می توان به وجود ناخالصی ها در این خاک اشاره کرد. وجود گیاهان در این خاک به دلیل جذب رطوبت بالا می تواند باعث پایین آمدن کیفیت خاک رس باشد و برای ما به نسبت دیگر مدل از این خاک ها ها کارایی کمتری داشته باشد. قیمت خاک رس همانند قیمت ماسه خاکی  نسبت به کیفیت و کارایی که این خاک دارد متفاوت است همچنین قیمت ماسه بادی نیز به این شکل می باشد.

کاربرد های خاک رس

این محصول با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد کاربردهای زیادی دارد از جمله این ویژگی ها خاصیت مویینگی بالای این خاک است. این ویژگی باعث می شود خاک رس چسبندگی بالای داشته باشد. از دیگر ویژگی های رس ها انعطاف پذیری ، سخت شدن ، درجه بالای ورم کردن ، خاصیت تیزوتروپی یا شل و سفت شدن آن و … می توان اشاره کرد . زمینه استفاده از رس ها به نوع کاربرد آن بستگی دارد . این خاک معمولاً در صنایع مختلف استفاده می شود. به طور مثال رس های کائولینیت بسیار مناسب ساخت و ساز هستند . در حالی که همین نوع خاک به دلیل ظرفیت کم مواد مغذی برای کشاورزی مناسب نیست .

مراحل ساخت خاک رس
۱. پرورش گیاه

از آن جایی که دانه های این محصول به هم چسبیده و فشرده هستند و همین ویژگی با عث بسته شدن منافذ خاک می شود و نمی گذارد هوای کافی به گیاه برسد به همین خاطر برای پرورش گیاهان و کشاورزی مناسب نیست. اما با وجود این ویژگی برخی از گیاهان مانند نارون، زبان گنجشک، بید، سیاه کاج ، سیب و بسیاری از دیگر گیاهان به سبب رطوبت بالایی که در خاک رس وجو دارد در آن به خوبی رشد می کنند.

همچنین اگر مواد و کمپوست های مختلفی به این متریال  اضافه شود این خاک می تواند شرایط خوبی را برای پرورش گیاهان ایجاد کند. تا همه گیاهان بتوانند از مواد مغذی و رطوبت موجود در این خاک بهره ببرند.

۲. ساخت و ساز

می دانیم که خاک رس در ساختمان سازی مصارف زیادی دارد که از جمله این مصارف می توان به ساختن شفته ، ملات گچ ، خاک ، ملات گل آهک ، ملات گل و کاهگل اشاره کرد. استفاده از این خاک در موارد اشاره شده از نظر اقتصادی به صرفه می باشد و در نتیجه از هزینه های کلی ساختمان می کاهد زیرا قیمت خاک رس نسبت به دیگر مصالح ساختمانی مناسب تر است.

۳. سرامیک

اگر خاک رس را با آب مخلوط کنیم به یک ترکیب نرم و قابل انعطاف دست پیدا می کنیم که می توان آن را به ساختارهای مختلف تبدیل کرد. به همین دلیل از این مخلوط برای تولید سرامیک ، لوله ها ، اشیای زینتی و پر مصرف خانگی و گلدان ها می توان استفاده کرد . از این محصول برای ساخت کاشی های سرامیکی که برای طراحی کانتر ، کف و دیوار های خانه به کار می روند ، استفاده می شود. قیمت خاک رس و ساختار آن باعث استفاده از آن در موارد مختلف می شود.

۴. پزشکی

این ماده به دلیل داشتن مواد معدنی مفید کاربرد های دارویی و پزشکی دارد . این خاک باعث بهبود درمان ناراحتی معده و بهبود عفونت زخم می شود . مواد معدنی این خاک دارای خاصیت آنتی باکتریال است و باعث ازبین رفتن باکتری های بیماری زا و مقاوم به آنتی بیوتیک ها می شود. خاک رس و مواد معدنی آن از بهترین ترکیبات مورد استفاده در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است . از این ماده به صورت مستقل در درمان اگزما و جوش های پوستی استفاده می شود.

بها ماسه بادی
۵. سفالگری

این ماده از هزاران سال پیش برای صنایع دستی و سفالگری استفاده می شد و یک منبع درآمد خوبی برای افراد به حساب می آید . خاک رس را باید در محیط تاریک و مرطوب نگهداری کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود و خواص آن برای تبدیل به اشکال مختلف حفظ شود. با مخلوط کردن رس و آب ، گل مخصوص سفالگری به دست می آید که از آن برای ساختن ظروف سفالی و اشیای مختلف استفاده می شود.

در پایان ظروف سفالی را در کوره های مخصوص قرار می دهند تا رطوبت آن تبخیر و کاملاًسفت و محکم شود. ساخت ظروف سفالی زمان بر است و و ساعت ها صرف می شود تا رس ها به آرامی حرارت داده شود تا خشک شود . اگر رطوبت در زمان کوتاهی و یک جا تبخیر شود ، ظروف ترک می خورد. قیمت خاک رس همانند قیمت ماسه شسته و همچنین ترکیب آن باعث شده این خاک در صنایع دستی و سفالگری طرفداران زیادی داشته باشد. توجه داشته باشید که بهترین قیمت آهک شفته نیز توسط مجموعه ما به بازار ارائه می شود.

خاک رس
۶. صنایع مختلف

این خاک کاربردهای فراوانی دارد . از آن در صنعت کاغذ سازی و زمین شناسی ، معادن و تآسیسات زیر زمینی و غیره استفاده می کنند . به طور مثال گل حفاری که از رس و آب است به دلیل خاصیت کلوئیدی بالایی که دارد به عنوان سیالات حفاری نفت و گاز، انتقال مواد زیر زمین تا سطح زمین و همچنین خنک و چرب کردن ابزار برش و مته ها استفاده می شود.از این ماده هم چنین در صنعت فولاد سازی برای اتصال گلوله های سنگ آهن از آن استفاده می شود. ا ین ماده نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند و از آن به عنوان جاذب در صنایع غذایی استفاده می شود.

مزایا و معایب رس ها در سیستم زمین
  • مزایا : فراوانی در طبیعت ، ترک کمتر نسبت به بنتونیت در صورت کم آبی ، دسترسی ساده به آن و قیمت خاک رس که نسبت به خاک های دیگر مناب تر است ، امکان اختلاط با الیاف اکریلیک و یا شیشه در زمان کم آبی
  • معایب : عدم وجود الکترولیت که باید اجباراً الکترولیت را به صورت دستی به آن وارد کرد ، جذب کمتر آب. بهترین قیمت آهک کلوخه و قیمت خاک رس را از ما بخواهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 4 =