قیمت آهک

در این مقاله میخواهیم آهک چیست را برای شما بازگو کنیم.، انواع آهک و نحوه تولید و بازار آن را مورد بررسی قرار دهیم همچین قرا است  قیمت آهک همان کلسیم اکسید یا و نوعی پودر سنگ می باشد که با فرمول cao می باشد.سنگ آهک با فرمول caco3 می باشد که در اثر حرارت به آهک تبدیل میشود.از جمله موادی می باشد که از دوران باستان شناخته شده بوده و در ساخت بناها جهت محکم سازی پی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته است که به شفته آهک معروف بوده، شفته همان ملات خاک و آهک می باشد کیفیت آهک به جنس سنگ آهک کربنات کلسیم بستگی دارد اگر کربنات کلسیم یا همان پودر سنگ آهک بالای ۹۰ درصد باشد آهک خوبی بعد از پخته آهک شدن به دست می آید.

آهک یکی از محصولات و متریالی می باشد که بسیار در صنایع مختلف استفاده می شود و بسیار کاربرد های متنوعی دارد . وقتی که پودر سنگ از معدن استخراج می شود و توسط ماشین آلات به کارخانه می رود و توسط دستگاه های پیشرفته تبدیل به پودر می شود . اکر این پودر را با یک درجه حرارت مشخص گرما داده شود باعث می شود که پودر سنگ یا همان کربنات کلسیم شما تبدیل به آهک می شود. آهک بسیار کاربرد داشته و مزیت های فراوانی دارد . یکی از اصلی ترین و مهمترین دلیل استفاده زیاد از آهک قیمت آن می باشد . قیمت آهک نسبت به کارایی و مزیت هایی که دارد بسیار به صرفه می باشد و توجیه اقتصادی داشته و در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

ما در این مقاله به بررسی کامل آهک پرداخته ایم و مزایا و معایب آن را بازگو کرده ایم و همچنین کاربردهای آن را در صنایع مختلف شرح داده ایم.

قیمت آهک

آهگ چیست؟

اگر کربنات کلسیم سنگ آهک از ۹۰ درصد کمتر باشد به نسبت آهک بی مایه تری تحویل کوره پز میدهد. طبیعتاً کسانی که تولیدی آهک دارند یعنی از کوره آهک بهره می‌برند باید از معدنی خرید کنند که سنگ آهک با درصد خلوص کربنات کلسیم یا همان خاک سنگ بالای ۹۰ درصد داشته باشد. واین کیفیت روی قیمت آهک تأثیر می‌گذارد آهک زنده که در عوام به آن آهک کلوخه هم گفته می شود زمانی که به آهک کلوخه آب اضافه میکنیم خود گرما تولید می کند و در اثر جذب آب متورم شده و به صورت پودر سفید در می آید که به آن آهک آب خورده یا چاییده شده. قیمت آهک کلوخه بسیار مناسب می باشد.

یا آهک مرده گفته می شود وقتی به آهک چاییده شده مقداری آب اضافه کنیم به شیر آهک تبدیل می‌شود که به آن آب آهک هم گفته می‌شود آب آهک در صنایع شیمیایی کاربردهای زیادی دارد از جمله تهیه سدیم هیدروکسید و یا استخراج منیزیم از آب دریا.

چرا باید از آهک استفاده کنیم؟

آهک قرن ها به عنوان عنصر اصلی در ملات های سنگ تراشی مورد استفاده قرار گرفته است . این کاربرد و مزایای فراوان آهک و قیمت آهک باعث شده که این محصول در گذشته ، حال و آینده مورد استفاده قرار گیرد. ملات هایی که با آهک مخلوط می شوند کارایی و مقاومت بالایی نشان داده و همچنین نفوذ پذیری کم آب و استحکام ملات را ارتقا می دهد. آهک یک ترکیبی دارا که باعث افزایش استحکام و دوام ملات شود. فرمول شیمیایی آهک به شرح زیر می باشد.اگر به دنبال با کیفت ترین آهک هستید و یا میخواهید قیمت پودر سنگ را جای دیگه مقایسه کنید.

CaCO3 (Calcium carbonate) –> CaO (Calcium Oxide – Quick Lime) + C

سنگ آهک

مزیت های آهک

  • قیمت آهک نسبت به مزایای فراوانی که دارا می باشد مناسب می باشد.
  •  از آهک می توان برای خشک کردن محل های مرطوب استفاده کرد.
  • ترکیب آهک با خاک رس بسیار پایدار بود و برای ساخت و ساز استفاده می شود.
  • از آهک هیدراته می توان برای ساخت بلوک و سایز محصولات بتونی استفاده کرد.
  •  صرفه چویی در مصرف سیمان
  • دوام بسیار بالا
  • برای ساخت سازه هایی نظیر طاق و گبند
  •  برای ساخت سازه های دیواری مانند چاه ف چشمه و کانال آب
    • استفاده در گچ کاری برای انواع مختلف گچ تزئینی

عوامل موثر بر بها آهک

آهک یک ماده معدنی همه کاره است.که در ساخت و ساز، استفاده غالب از آهک در تثبیت خاک برای جاده ها، سدهای خاکی، فرودگاه ها و پی ساختمان است. آهک را می توان با افزودنی های خاصی برای تولید فلزات دیگر ترکیب کرد و همچنین یک عنصر کلیدی در ملات و گچ به صورت دوغاب آهک است. آهک معمولاً با تعدادی از اصطلاحات از جمله آهک زنده، اکسید کلسیم، آهک با کلسیم بالا یا آهک دولومیتی شناخته می شود. سنگ آهک دولومیتی حاوی دو شکل کربنات، کربنات کلسیم و کربنات منیزیم است. آهک با کلسیم بالا کربنات کلسیم تقریبا خالص است. قیمت پودر آهک الخصوص قیمت آهک شفته با توجه به درصد خلوص و کاربردی که دارد متفاوت است.

آهک

بها تمام شده سنگ آهک

آهک یا اکسید کلسیم (CaO)، از رسوبات طبیعی با کیفیت بالا سنگ آهک یا کربنات کلسیم (CaCO3) به دست می آید. سنگ آهک یک سنگ رسوبی است که میلیون ها سال پیش در نتیجه انباشته شدن صدف، مرجان، جلبک و سایر زباله های اقیانوسی به وجود آمده است. آهک زمانی تولید می شود که سنگ آهک در معرض حرارت شدید قرار گیرد و کربنات کلسیم به اکسید کلسیم تبدیل شود. پس بنابراین قیمت سنگ آهک  با پودر آهک متفاوت است زیرا برای تبدیل شدن سنگ آهک به پودر آهک باید فرآیندهای بر روی سنگ آهک صورت بگیرید. بهترین قیمت آهک الخصوص قیمت آهک هیدراته با ما در تماس باشید.

قیمت سنگ آهک
آهک چگونه ساخته می شود
در آغاز

قبل از استخراج سنگ آهک، ابتدا باید آنالیزهای زمین شناسی و شیمیایی انجام شود تا مشخص شود که آیا سنگ مورد نظر برای تولید آهک قابل قبول است یا خیر. سنگ آهکی که الزامات ترکیب شیمیایی را برآورده نمی کند، به عنوان سنگدانه و پرکننده در تعدادی از بازارهای دیگر استفاده می شود. سپس سنگ آهکی که قابل قبول تلقی می شود، قبل از خرد شدن و اندازه گیری از زمین استخراج می شود. توجه داشته باشید قسمت عمده از معدن ها در قم می باشد و آهک  بسیار معروف است.

سایز بندی

هنگامی که سنگ آهک استخراج شد، برای اطمینان از این که محصول نهایی یک محصول ثابت است، باید خرد شود و اندازه یکنواختی داشته باشد. قیمت سنگ آهک خام نسبت به قیمت پودر سنگ پایین تر است و قطعا کاربرد کمتری نیز دارد.

کلسینه کردن

هنگامی که سنگ آهک خرد شد و اندازه شد، به کوره هایی وارد می شود که در آن در دمای ۲۰۰۰ درجه فارنهایت، اساساً پخته می شود. در طول این پیشرفت، گرمای شدید باعث می شود که سنگ آهک به طور شیمیایی دی اکسید کربن (CO2) آزاد کند. و در نتیجه آهک تولید می شود. بها آهک معمولی نسبت به قیمت آهک قم پایین تر می باشد.

موارد استفاده از آهک

در اوایل ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد، مصریان باستان از آهک زنده پس از مخلوط کردن آن با آب، به عنوان مصالح ساختمانی برای ساخت اهرام استفاده می کردند. امروزه آهک زنده یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد است. استفاده از آهک زندگی روزمره ما را احاطه می کند و باعث می شود آبی که می نوشیم سالم تر، هوایی که تنفس می کنیم تمیزتر، فولاد ما خالص تر و پروژه های ساختمانی پایدارتر شود.

این ماده برای تولید شیشه، تولید کاغذ، شیوه های کشاورزی، فرآیندهای شیمیایی، گچ، ملات و سایر مصالح ساختمانی به کار می رود. قیمت آهک  و قیمت آهک تنی بسیار مناسب و به صرفه است به همین دلیل استفاده از آن در صنایع مختلف مقرون به صرفه می باشد.

قیمت این متریال

در کاربردهای ساختمانی، معرف های آهک و آهک می توانند خاک های مرطوب را خشک کنند تا زمان خرابی را از بین ببرند، بهره وری را افزایش دهند و پروژه ها را در حرکت نگه دارند. آن ها به سرعت خاک های ضعیف را اصلاح می کنند تا کار را تمیزتر، ایمن تر، سریع تر و آسان تر کنند. محصولات مشتق شده از آهک همچنین می توانند برای تثبیت خاک ها استفاده شوند که باعث افزایش استحکام طولانی مدت و دائمی می شوند. اگر در طراحی در نظر گرفته شود، این افزایش استحکام می‌تواند منجر به لایه نازک‌تر روسازی شود همین خواص و قیمت سنگ آهک  باعث صرفه‌جویی در هزینه پیمانکاران می‌شود و به پیمانکاران عمومی و صاحبان پروژه اجازه می‌دهد از منابع مالی در جاهای دیگر استفاده کنند.

در کاربردهای اصلاح محیطی، معرف‌های آهک و آهک، جریان‌های زباله خطرناک و غیرخطرناک را خشک، جامد و ثابت می‌کنند. آن ها pH را برای گرفتن فلزات سنگین تنظیم می کنند و حلالیت را کاهش می دهند. محصولات مشتق شده از آهک یک ماتریس پوزولانی ایجاد می کنند که از تحرک فلزات جلوگیری می کند و با تنظیم pH بالا فلزات سنگین را می گیرد و حلالیت را کاهش می دهد. جریان های زباله را می توان با استفاده از محصولات آهکی خشک و تقویت کرد تا الزامات دفن زباله (RCRA) برای دفع دفن زباله برآورده شود. شما می توانید آهک را در سراسر کشور عزیزمان ایران تهیه کنید یکی از شهرهایی که آهک مرغوبی تولید می کند شهر مقدس قم است که قیمت آهک  نیز با توجه به کیفیت و خلوصی که دارد بسیار مناسب و ارزان است.

عوامل موثر بر قیمت آهک

ذخیره سازی آهک

روش های مختلفی برای ذخیره آهک وجود دارد. بسته به حجم محصول مورد نیاز، فضای موجود و نیازهای محل کار خاص محصولات مبتنی بر آهک را می توان در: سیلوها، قیف ها، گونی های فوق العاده یا کیسه های ۲۵ و ۵۰ ذخیره کرد. صرف نظر از ذخیره سازی، هوا و آب باید دور از محصولات نگهداری شوند زیرا با دی اکسید کربن و رطوبت واکنش می دهند. شما می توانید پودر سنگ آهک را به صورت مختلف خریداری کنید. قیمت پودر آهک به دلیل کاربرد گسترده ای که در صنایع مختلف ساختمانی ، ذوب آهن ، کشاورزی، تصفیه آب و … دارد از اهمیت زیادی برخودار می باشد زیرا ثاثیر قابل ملاحظه ای در هزینه های ساخت و تولید دارد.

موارد احتیاط

مانند هر ماده شیمیایی، با آهک نیز باید با احترام رفتار شود. اگر آهک به درستی مورد استفاده قرار گیرد، محصول بسیار ایمن است. اقدامات احتیاطی متعددی در کار با آهک وجود دارد.
سوزش چشم: هنگام کار با محصولات آهکی باید از عینک ایمنی استفاده شود. در شرایط گرد و غبار و یا باد باید از عینک ایمنی یا عینک محافظ واشر استفاده کرد.
تحریک پوست: هنگامی که آهک در معرض رطوبت یا عرق قرار می گیرد، یک واکنش شیمیایی بسیار داغ رخ می دهد که می تواند باعث سوختگی شیمیایی شود. پوشیدن لباس مناسب برای پوشش پوست در معرض توصیه می شود.
تحریک تنفسی: استفاده از ماسک تنفسی می تواند گرد و غبار تنفسی را به حداقل برساند.

خرید آهک

شما می توانید برای خرید و کسب اطلاعات در زمینه قیمت پودر آهک ، قیمت سنگ آهک  به صورت خام، قیمت آهک تنی و قیمت آهک  می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. شما با خرید مستقیم و بدون واسطه می توانید محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. ما در این مجموعه رضایت شما مصرف کنندگان عزیز را اولویت قرار دادیم و برای جلب آن از تیمی ماهر، کیفیتی بالا در محصولات و قیمت مناسب استفاده کرده ایم.

درباره آهک بیشتر بدانید

آهک یک ماده معدنی است که از پودر سنگ یا سنگ آهک بدست می آید و استخراج می شود . اصلی ترین ترکیبی که در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است کربنات کلسیم است . کربنات کلیسم یا CACO3 یکی از مهمترین موارد در این محصول می باشد . آهک به دلیل ویژگی های شیمیایی و فیزیکی که دارد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است . از جمله کاربرد های آهک که به اختصار می توان گفت عبارت است از : تولید گچ ، سیمان ، آهن ، شیشه ، مواد حفاظتی در کشاورزی و تصفیه آب اشاره کرد . آهک به دلیل حاوی کربنات کلسیم ، سیلیس و آلومیو به عنوان مواد اولیه سیمان مورد استفاده قرار می گیرد . این ماده به عنوان مواد افزودنی در تولید آهن و فولاد مورد استفاده قرار می گیرد . این ماده از اکسید آهن جلوگیری می کند.

این محصول در شیشه سازی به عنوان ماده ناخالصی جهت کاهش دمای ذوب شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. در کشاورزی این ماده به خاک افزوده می شود تا از اسیدیته شدن خاک جلوگیری شود تا بتوان محیط مناسبی برای رشد گیاهان فراهم شود . همچنین در تصفیه آب نیز برای حذف افتراق های رسوبی و تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد . کاربران عزیز جهت کسب مشاوره و خرید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا بتوانید خریدی آگاهانه و به طور مستقیم از کارخانه و حذف واسطه ها انجام دهید . ممنون از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + ده =