قیمت آهک شفته

شرکت سپهر پودر اطلس نما با داشتن معدن و کارخانه بهترین ارائه دهنده قیمت آهک شفته در سراسر کشور می باشد.برای تقویت خاک از نوعی ملات یا دوغاب استفاده می شود که این ملات از موادی مانند آهک، آب و مواد دیگر تشکیل شده است که به آن آهک شفته یا شفته آهک می گویند. این آهک شفته برای پی ساختمان، پی دیوار و آب بندی استخرها به کار می رود. برای تهیه آهک شفته از مخلوط کردن پودر آهک هیدراته با آب و ماسه استفاده می شود این ملات به دست آمده به دلیل ارزان بودن ، سادگی مصرف و تهیه کاربرد زیادی دارد. این محصول به دلیل قیمت پایین و کاربرد فراوان توانسته بسیار پر فروش باشد و جای خود را بازار پیدا کند . کمتر کسی هست که در ساختمان سازی از این محصول استفاده نکند این محصول از پودرسنگ گرفته می شود.

از روش شفته ریزی هنگامی استفاده می شود که محیط مورد نظر مرطوب باشد زیرا اگر محیط شما خیلی خشک باشد، پس از مدتی آهک شفته ترک میخورد و ضعیف می شود.

آهک از زمان های گذشته در ساختمان سازی مورد توجه بوده است. هنگامی که شما قصد استفاده از آهک را در ملات دارید باید ابتدا به سست یا سفت بودن خاک زمینی که قرار است ساختمان در آن ساخته شود توجه کنید و براساس مقاومت آن مقدار مناسبی آهک به ملات اضافه کنید هر چه آهک بیشتری به ملات بیافزایید شفته ای که به دست می آید مقاوم تر و محکم تر است. قیمت آهک شفته و قیمت آهک بسیار مناسب و به صرفه است به همین دلیل از آن در ساختمان سازی استفاده می شود.توجه داشته باشید که بهترین قیمت آهک را می توانید از ما دریافت کنید.

قیمت آهک شفته

روش و اصول تهیه آهک شفته

هنگامی که قصد درست کردن آهک شفته یا شفته آهک را دارید باید نسبت مواد را به خوبی رعایت کنید تا حین کار دچار مشکل نشوید و ساختمان شما از مقاومت لازم برخوردار باشد. برای این که آهک شفته شما مقاومت لازم را داشته باشد توصیه می شود مقداری پاره سنگ نیز به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که بهترین قیمت آهک شفته و قیمت پودر سنگ می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.البته رعایت تمامی موارد در تهیه مصالح و ترکیب نمودن آهک شفته برعهده پیمانکار پروژه است زیرا او باید تدابیر لازم را تحت دستگاه نظارت انجام دهد. زیرا اگر آهک شفته زیر فنداسیون و برای پی دیوار به خوبی تهیه نشود خطر ریزش و تخریب بنا وجود دارد.

نکته دیگر که در مورد روش ساخت آهک شفته وجود دارد این ست که این ملات زود گیر است پس نمی توان آن را در محل دیگری تهیه نمود و به محل مصرف انتقال داد. بنابراین باید تمامی مواد مورد نیاز را در محل پروژه فراهم کرد و ملات مورد نظر را در محل ساخت و استفاده کرد. قیمت آهک شفته بسیار مناسب است پس استفاده از آن در ساختمان به صرفه می باشد.
برای پی ریزی محل های که ناهمواری زیادی دارند یا برای تراز شدن محل نمی توان از ترازو و شمشه بهره برد باید از روش جایگزین استفاده کرد که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

آهک شفته

برای این کار می توان یک شلنگ چند متری را پر از آب کرد طوری که حبابی نداشته باشد. سپس آن را در پی محل مورد نظر قرار داد و با بررسی سطح آب ، موقعیت را تراز کرد.
روش دیگر تراز کردن استفاده از دوربین نقشه برداری است. در این روش باید دوربین را در موقعیت مورد نظر قرار دهیم و نقاطی را در پی مشخص کنیم. سپس با استفاده از میر یا ژالون شروع به ترازیابی محل می کنیم. می توان گفت این روش بهترین روش برای تراز شدن است.

پیش آن که آهک را داخل پی بریزید باید آب را به آن اضافه کنیم. زیرا میزان آب با توجه به شرایط محیطی تعیین می شود. برای این ملات به ازای هر متر مکعب خاک بستر از حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ کیلوگرم آهک مخصوص استفاده می شود. ارتفاع مناسب شفته ریزی در حدود سی سانتی متر است. قیمت آهک شفته همانند قیمت آهک قم به صرفه و ارزان است به همین دلیل پیمانکاران زیادی از آهک شفته برای ساختن ساختمان خود استفاده می کنند. پس این که شفته ریزی انجام شد شما باید یک روز صبر کنید تا آب موجود در آن تبخیر یا در زمین فرو رود.از شرکت ما می توانید علاوه بر بهترین قیمت آهک شفته ، بهترین قیمت آهک کلوخه را نیز دریافت کنید.

بعد از گذشت یک روز نیز ملات کاملا خشک نمی شود بلکه به اصطلاح دو نم می شود. روز بعد باید آهک شفته را با یک وزنه سنگین کوبید به این مرحله تخماق می گویند. با انجام این کار ارتفاع شفته کاهش می یابد پس آن باید دوباره تا ارتفاع ۳۰ سانتی متر پر کرد و این عمل تا زمانی ادامه می یابد که شفته دیگر حجم خود را از دست ندهد. قیمت آهک شفته همانند قیمت پوکه ساختمانی در بازار به صورت مناسبی عرضه می شود.

اصول تهیه آهک شفته

چرا از آهک در شفته آهک استفاده می شود

یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از آهک در شفته این بوده است که هنگامی که آهک با آب و خاک مخلوط می شود به شکل شفته در میاید و خشک می شود و به همین باعث شده تا در برابر آب مقاوم شود. به همین دلیل حتی اگر آب پای دیوار بیوفتد آب به آن نفوذ نمی کند و از نشست دیوار جلوگیری می شود. علاوه بر قیمت آهک شفته مقاومت آن نیز در ساختمان سازی مورد توجه است.

برای ساخت آهک شفته باید حتما از دوغاب آهک استفاده شود زیرا اگر از گرد آهک یا خمیر آهک استفاده کنید آهک شفته شما مرغوبیت لازم را نخواهد داشت. تنها در صورت استفاده از دوغاب آهک شما شفته مقاومی خواهید داشت و می توانید از آن در پی ساختمان یا راه استفاده کنید. بهترین منطقه برای استفاده از آهک شفته مناطق گرم است تا مناطق خیلی سرد زیرا همان طور که گفتیمآهک شفته در مناطق گرم زودتر گرفته و سفت می شود.

حتما به این موضوع نیز دقت کنید که مناسب ترین خاک برای شفته خاکی است که دارای شن باشد اگر شفته شما دارای خاکی با دانه های ریز باشد آهک شفته استفاده شده بعد از مدتی ترک می خورد و باید برای از بین بردن ترک ها از چکشی به نام تخماب استفاده کرد و سطح شفته را کوبیده و با غلطک صاف کرد. قیمت آهک شفته نیز بستگی به میزان مرغوبیت آن دارد.

لیست قیمت آهک شفته
تناسب و نوع مصالح مصرفی در قیمت آهک شفته

همان طور که گفتیم آهکی که باید در تهیه آهک شفته از آن استفاده کنیم باید مرغوبیت لازم را داشته باشد. این آهک می تواند از پودر آهک آب خورده که به آهک هیدراته نیز معروف است باشد. آهک استفاده شده باید دارای خلوص بالای ۵۰ درصد اکسید کلسیم باشد و هنگامی که با آب مخلوط می شود آب آهکی غلیظ و مناسبی را ایجاد کند. این نوع آهک باید از سنگ کربنات کلسیم با کیفیت بالا و خلوص مناسب استخراج شود. برای این کار می توان از هر دو نوع آهک زنده و آهک هیدراته استفاده کرد.از شرکت ما می توانید علاوه بر آهک هیدراته و کلوخه ، بهترین قیمت اهک میکرونیزه را دریافت کنید. همچنین از این محصول می توان کربنات کلسیم در کاغذ سازی استفاده کرد.

هر چه مرغوبیت آهک بیشتر باشد قیمت آهک شفته نیز بالاتر می رود. قبل از این که از آهک در ملات ساختمان استفاده کنید بهتر است از شکفته شدن آن اطمینان حاصل کنید تا بعد از استفاده در بستر پی دچار تورم و یا ایجاد حفره های خالی و در نتیجه تضعیف آن نشوید.

نتیجه گیری

خاک محلی که قرار است در آن شفته استفاده شود بسیار حائز اهمیت است زیرا اصولا ملات شفته برای تقویت زمین هایی با خک نرم به کار می روند بنابراین اگر زمین شما سنگی و صخره ای باشد استفاده از آهک مناسب نیست. اما هر چه خاک شما نرم تر و رسی تر باشد باید از مقدار آهک بیشتری در ملات ساختمان باید استفاده شود تا مقاومت لازم را داشته باشد. توصیه می شود در تهیه ملات آهک شفته بهتر است از آب شرب استفاده گردد زیرا آب چاه ممکن است حاوی املاح و عناصر سنگین و یا خاصیت اسیدی یا قلیایی باشد و بر گیرایی آهک تاثیر سو بگذارد. شما می توانید قیمت آهک شفته را در بازار بررسی کرده و به خرید بهترین آهک با کیفیت و قیمت مناسب برای ساختمان خو بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =